DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Základní informace o Pražském Metru

                               Automaty na výdej jízdenek PID
Automaty na výdej jízdenek jsou instalovány ve všech stanicích metra a v zastávkách povrchové dopravy
Jsou určeny k nákupu jednotlivých jízdenek.

Druh jízdenky
kuponu
            Dospělý     Dítě     Junior    Student    Senior
 
Limitovaná
 20/30 min.
        18 Kč      9 Kč      18 Kč     18 Kč       9 Kč 

Základní
75 min.
           26 Kč     13 Kč      26 Kč     26 Kč      13 Kč 

1 den
24 hod.
           100 Kč     50 Kč     100 Kč    100 Kč      50 Kč 

3 dny 
72 hod.
           330 Kč       -       330 Kč    330 Kč        -

5 dní 
120 hod.
          500 Kč       -       500 Kč    500 Kč        -            


                                        SMS jízdenka
Ve spolupráci se všemi mobilními operátory poskytuje Dopravní podnik cestujícím službu SMS jízdenka.
Cestující si tak mohou kupovat jednorázovou přestupní jízdenku pomocí mobilního telefonu.
SMS jízdenku je možno zakoupit kdykoliv a kdekoliv, kde lze použít mobilní telefon.
Cena SMS jízdenky činí 26 Kč (včetně DPH), cestující tedy nezaplatí ani o korunu více.
SMS jízdenka je přestupní a její platnost je 90 minut.
SMS jízdenkou lze také uhradit přepravné za psa bez schrány.
 
 

                                        Provoz metra
Pražské metro zajišťuje dopravu od časného rána až do půlnoci. Stanice jsou navrženy na provoz s pětivozovými soupravami, které jsou nyní také na všechny tři linky nasazovány poprvé na lince C  od 26. února 1979. Maximální provozní rychlost tunelech je 80 km/h, cestovní rychlost (tj. včetně stání ve stanicích) pak v roce 2004 dosahovala 34,6 km/h.
Provoz metra zajišťuje při nejkratším intervalu (v ranní přepravní špičce) celkem 84 souprav. Na lince A jezdí maximálně 17 souprav, linku B obsluhuje 34 a linku C 33 souprav. Nejkratší interval na linkách A a B činí 150 sekund, na lince C 115 sekund (dle grafikonů platných od 1. února 2008).

                                 

                                   Ochranný systém metra
Ochranný systém metra Součástí stavby metra jsou i zvláštní prostory, které měly sloužit jako kryt zejména případě války a ohrožení. Různé slepé štoly a rozsáhlé provozní místnosti, kam je běžným cestujícím vstup zakázán, se měly změnit zásobovací, bezpečnostní i zdravotnická centra a poskytovat po dobu 72 hodin nezbytné věci evakuovanému obyvatelstvu. K tomuto účelu navíc mohly být upraveny i části stanic a traťových tunelů; okrajovými úseky by se pak zajišťovalo spojení systému okolním světem.

U tratí stavěných po roce 1990 byl rozsah Ochranný systém metra OSM výrazně omezen. Jako ochrana proti povodni (což byla jediná událost, kdy byl tento systém aktivován) kryty nebyly projektovány a jak ukázalo zatopení metra při povodni roku 2002, nemohly být v takovém případě účinné.

Na začátku 21. století bylo rozhodnuto radou hlavního města Prahy bezpečnost do budoucna dimenzovat spíše pro případy teroristického útoku nebo živelné pohromy než na nebezpečí války, na které byl připravován tzv. ochranný systém metra. Ten již na nových stavbách metra realizován nebude – posledním úsekem, kde se uplatnil, se tak stal IV.C1. Tato významná změna se nově budovaných staveb projeví hlavně úsporami, a to ve výši stovek milionů Kč; nové systémy bude na rozdíl od OSM možné uvést do provozu v kratší době. červnu 2005 pak byly na základě usnesení vlády č. 823 uvolněny prostředky ve výši 50 milionů Kč (původně město žádalo celkem 162,5 milionů Kč) na provedení těchto opatření.

Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek